De nieuwste editie van de TechBarometer is nú beschikbaar! Vraag 'm hier aan
Bekijk de vergelijking via het menu
Tom van Stiphout

Het gezicht van het ROVC TechCenter in Helmond

Voor ik bij ROVC begon, werkte ik voor een werktuigbouwkundige serviceafdeling. Op jaarbasis reed ik veel kilometers en mijn werkdagen begonnen daarom vaak vroeg. Tel daarbij op dat er dagen waren dat ik mijn kinderen minimaal zag, omdat zij al in bed lagen als ik thuiskwam. Ik wilde meer tijd met mijn gezin door kunnen brengen, zonder afscheid te nemen van de technische uitdaging die ik in mijn werk vond. De vacature bij ROVC in januari 2020 bood mij precies wat ik zocht: een afwisselende technische functie met een vaste standplaats en de mogelijkheid mezelf verder te ontwikkelen.

“De link met de techniek is voor mij belangrijk”

“Ik had wel al eerder conciërge-functies gezien, maar de vacature voor technisch conciërge bij ROVC sprak mij enorm aan, omdat het een vrij technisch inhoudelijke functie is. Halverwege januari besloot ik te solliciteren en enkele weken later stond ik in het TechCenter!

In mijn rol als technisch conciërge heb ik niet alleen veel vrijheid, maar ook afwisseling in mijn taken. Ik regel de administratie, voorraadbeheer, zet de zalen en het practicum klaar. Het voelt als mijn eigen ‘toko’. Het is mijn verantwoordelijkheid dat zowel cursisten als docenten met een goed gevoel naar huis gaan na een trainingsdag. Daarvoor doe ik alles, behalve de financiën. En, als alles gaat zoals we verwachten, ga ik me op den duur ook verdiepen in de technische opleidingen die we hier geven. Zodat ik, wanneer dat nodig is, de docent kan ondersteunen bij het practicum.

“We zijn een hecht team”

Dat ROVC nu een locatie in Helmond heeft, is voor de cursisten erg fijn. Zij hoeven nu vanuit Limburg niet meer helemaal naar Ede te reizen voor een cursus, training of practicumles. Ze kunnen sinds juli 2020 in Helmond terecht en dat scheelt veel reistijd. Hoewel ik hier als enige medewerker van ROVC dagelijks aanwezig ben, heb ik goed contact met mijn collega’s in Ede en Rotterdam. ROVC is echt een warm en hartelijk bedrijf en we zijn een hecht team. Mijn collega’s bellen of appen regelmatig. Ook komen ze op regelmatige basis langs. Zij zijn echt geïnteresseerd in hoe het met me gaat. Niet alleen hier in Helmond, maar ook in mij als persoon. Door die betrokkenheid voelt het soms net alsof ik bij hen op locatie zit!

“Het ROVC TechCenter heb ik naar eigen inzicht ingericht”

Ik kijk met gemengde gevoelens terug op de eerste maanden bij ROVC. Door het coronavirus en de bijbehorende maatregelen verliep mijn inwerkperiode anders dan verwacht. Omdat het ROVC TechCenter in Helmond een nieuwe locatie is, zou ik eigenlijk een maand meelopen op het TechCenter in Ede. Dat kon niet vanwege de toen geldende maatregelen, maar ROVC ging daar echt heel fijn mee om. We hebben een week lang veel geskypet, ik leerde het systeem kennen. Daarna mocht ik écht beginnen en het TechCenter in Helmond volledig naar eigen inzicht inrichten.

Ik houd van aanpakken, dus toen op 1 juli de deuren geopend werden en we begonnen met het inhalen van uitgestelde trainingen, stond alles klaar. Nu is het een kwestie van wennen aan mijn nieuwe functie en zaken in het TechCenter optimaliseren. Wanneer we dit najaar hopelijk écht weer vol aan de bak kunnen gaan, weet ik zeker dat alles perfect is. Ik hoor nu al veel lof van de cursisten over de plek waarop ze hier terecht komen. Ook docenten zeggen: “Je hebt het perfect voor elkaar daar in Helmond”. Dat geeft mij ontzettend veel voldoening en energie!”

Je chat met:

Chat offline

We zijn momenteel helaas offline.

Chat met ROVC

1 medewerker online >

Jouw waardering is verstuurd. Bedankt! Het gesprek is beëindigd Uw bericht kon niet verstuurd worden, probeer de pagina opnieuw te laden.