De nieuwste editie van de TechBarometer is nú beschikbaar! Vraag 'm hier aan
Bekijk de vergelijking via het menu

Technici hoeven niet 'af' te zijn

Maartje Mikx over de voordelen van opleiden

De grootste uitdaging voor HR-medewerkers is het binden en boeien van het juiste technisch personeel. Daarom is het essentieel om de behoeften van technici te kennen. Uit een onderzoek in het werkveld weet ROVC wat technici willen: uitdagende werkzaamheden, ontwikkelmogelijkheden en een goed salaris. Organisaties die opleidingen bieden, zijn dus in het voordeel. Zij vallen eerder op bij werkzoekenden.

Opvallend werven

Wie zich richt op het opleiden van nieuw personeel, heeft ook een voordeel bij het werven van dat personeel. Je hoeft niet meer te zoeken naar een allround technicus. Iemand met een lerend vermogen en een flinke dosis motivatie is een uitstekende keuze. De technicus die je aanneemt, hoeft niet ‘af’ te zijn. Je biedt hem tenslotte een goede opleiding aan!

Investeren in opleiden

Bij het werven kun je ook letten op de betrokkenheid van iemand. Technici werken lang bij dezelfde werkgever, blijkt uit onderzoeksrapport TechBarometer 2017: 21 jaar of zelfs nog langer. Ze zijn loyaal naar hun werkgever én trouw aan hun functie. Een betrokken technicus binnenhalen en opleiden? Dan is de kans groot dat hij blijft. Investeren in opleiden levert dus echt rendement op.

Toekomstgericht personeel

Opleiden is ook een pluspunt voor de organisatie zelf. Wie zijn technici opleidt, vervult de specifieke behoeften binnen het bedrijf. Nog even en het personeel dekt alle competenties met een lerend vermogen. Door opleiden is een toekomstgericht personeelsbestand binnen handbereik.

Meer weten over hoe je de beste technici vindt, bindt en boeit? Vraag de TechScout aan. Deze handige pocket biedt een bundeling van gedachten, inzichten en citaten over hoe je de aantrekkende arbeidsmarkt het best kunt bestormen.

 

Je chat met:

Chat offline

We zijn momenteel helaas offline.

Chat met ROVC

1 medewerker online >

Jouw waardering is verstuurd. Bedankt! Het gesprek is beëindigd Uw bericht kon niet verstuurd worden, probeer de pagina opnieuw te laden.